Monika Probosz, Agnieszka Mulak, Warszawa 2016
Badanie miało więc za zadanie odkrycie wspólnych wartości i innych czynników spajających badaną grupę osób. Poszukiwano elementów, do których będzie się można odwołać i które mają pozytywny wydźwięk. Częścią badania było także wyszukanie w codziennym doświadczeniu szczególnie budujących wydarzeń, doświadczeń, odczuć i potrzeb charakterystycznych dla badanej społeczności. Analizowano również przykładowe kampanie organizacji LGBTQIA pod kątem ich adekwatności, czyli dopasowania do potrzeb członków społeczności.
Badanie miało charakter jakościowy i zostało przeprowadzone za pomocą metody zogniskowanych dyskusji grupowych (FGD) oraz wywiadów indywidualnych.
Przeprowadzono 4 dyskusje grupowe liczące od 4 do 12 osób każda i 2 wywiady indywidualne – razem w ramach badania przeprowadzone zostały rozmowy z udziałem 34 osób. Wzięli w nich udział respondenci mieszkający w Warszawie, Poznaniu i Katowicach. Wszyscy byli członkami społeczności LGBTQIA.
Badanie „Polska społeczność nieheteronormatywna” zostało przeprowadzone w ramach projektu „Równość Małżeńska dla Wszystkich” Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza, realizowanego w programie Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.