Biznes nie wyklucza osób LGBT+. Tęczowe naklejki z napisem „Tutaj możesz być sobą” zawisły w biurach 5 korporacji w Polsce

„Połowę życia spędzamy w pracy. Chcemy czuć się w niej bezpiecznie i u siebie. Nawet symboliczny gest może w tym pomóc” wyjaśnia organizator akcji, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza.

Citi i Citi Handlowy, Huuuge, ISS, NatWest Group w Polsce i spółka biurowa Skanska to pierwsze firmy, które przyłączyły się do akcji. Jej celem jest stworzenie prostego znaku do komunikowania wsparcia dla społeczności LGBT+ przez biznes, a także zmobilizowanie do działania firm, które nie były do tej pory aktywne w obszarze wspierania różnorodności.

 

Naklejka lub plakat przy wejściu do budynku albo sali, w której prowadzone są rozmowy rekrutacyjne to zobowiązanie i deklaracja: nasza firma dostrzega społeczność LGBT+, a nasza przestrzeń jest bezpieczniejsza i bardziej przyjazna niż “średnia statystyczna” w Polsce – mówi Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Polska jest w ogonie Europy, jeśli chodzi o równe traktowanie i bezpieczeństwo naszej społeczności, a odpowiedzialny biznes może tu bardzo pomóc.

 

Działania z obszaru Diversity & Inclusion, na które coraz częściej decydują się firmy w Polsce to między innymi szkolenia dla pracowników, wprowadzanie polityk antydyskryminacyjnych, równy dostęp do benefitów pracowniczych dla wszystkich par i rodzin czy wsparcie dla osób transpłciowych w trakcie tranzycji. Powstaje także coraz więcej wewnętrznych grup i sieci pracowniczych zrzeszających osoby LGBT+ oraz ich sojuszników i sojuszniczki w firmach.

 

Oto jak swój udział w akcji komentują same firmy:

Dbanie o różnorodność i inkluzywność jest od lat częścią naszego DNA w Polsce i na świecie. Działamy w ramach kilku sieci pracowniczych pod szyldem #CitiDiversity dbając o to, aby każdy pracownik Citi był traktowany równo bez względu na wiek, tożsamość płciową, orientację seksualną, rasę, narodowość czy stopień sprawności. Udział w tej akcji to kolejny wyraz tego, jak bardzo dbamy o to, aby każdy czuł się dobrze w naszej firmie.

  • Tomasz Bąk, Współprzewodniczący sieci pracowniczej Citi Pride Network w Citigroup w Polsce.

 

Jesteśmy zaangażowani w zapewnienie dobrego samopoczucia pracowników. Traktujemy ich z szacunkiem, niezależnie od ich płci, rasy, tożsamości seksualnej i narodowości. Jako firma jednoczymy ludzi wokół uniwersalnej pasji – radości z gier. Wiemy, że świat staje się piękniejszy dzięki różnorodności. Zatrudniając ponad 400 pracowników w Polsce, czujemy się zobowiązani do promowania tolerancji wobec osób LGBT+ i wspierania walczących w tej sprawie.

  • Yehoshua Gurtler, General Counsel, Diversity & Inclusion Task Force w Huuuge

 

Jestem dumna, że pracuję w organizacji, która wspiera społeczność LGBTQ + i mogę aktywnie uczestniczyć w budowaniu bezpiecznego miejsca pracy dla każdego. Hasła na naklejkach i plakatach wpisują się w filozofię firmy ISS: „People make places” i pokazują, że w naszych biurach, zarówno nasi pracownicy, jak i goście mogą być po prostu sobą.

  • Margot Slattery, Head of Group Diversity & Inclusion w ISS

 

NatWest Group jest jedną z największych instytucji finansowych w Wielkiej Brytanii. W Polsce NatWest Group zatrudnia blisko 1500 osób , a tworzenie różnorodnej i inkluzywej kultury organizacyjnej jest dopełnieniem naszego celu biznesowego. Zależy nam na tworzeniu takiego miejsca pracy, gdzie każdy może być  sobą i odkrywać to, co jest w nim lub niej najlepsze. Szanujemy wzajemnie swoje mocne strony i różnice, dając każdemu takie same możliwości rozwoju. Wierzymy, że takie podejście umożliwia nam lepsze zrozumienie siebie nawzajem oraz dostarczenie różnorodnym klientom i społecznościom produktów i usług szytych na miarę.

  • Rafał Dembe, Współprzewodniczący sieci pracowniczej Rainbow Network, FP&A Manager w NatWest Group w Polsce

Tworzymy budynki biurowe bez barier architektonicznych, wspierające dobre samopoczucie i różne potrzeby użytkowników, a jednocześnie miejsca pracy będące bezpieczną przystanią dla osób o różnym pochodzeniu, orientacji czy płci. Znajduje to odzwierciedlenie w naszych relacjach z pracownikami, kandydatami, klientami, inwestorami, dostawcami i innymi interesariuszami. Udział w tej akcji umożliwia nam zamanifestowanie otwartości, szacunku i wsparcia dla społeczności LGBTQ+ dosłownie na wejściu do naszej organizacji, niezależnie od celu wizyty.

  • Karolina Radziszewska, Wiceprezeska ds. Zasobów Ludzkich, spółka biurowa Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej

 

Miłość Nie Wyklucza zachęca do włączenia się do akcji również inne firmy:

Liczymy na to, że piątka partnerów, firm często bardzo zaangażowanych we wsparcie społeczności, to dopiero początek – dodaje Sobecki. Naklejka lub plakat nie zastąpią wewnętrznych polityk i stałego zaangażowania, ale pomogą zrobić ten pierwszy krok biznesom, które wciąż mają go przed sobą.

 

Firmy, które chcą włączyć się do akcji mogą dowiedzieć się jak to zrobić na stronie: www.biznesniewyklucza.pl

Kontakt:

Hubert Sobecki

Współprzewodniczący

Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

[email protected]

+48 501 647 563

 

>> Pobierz informację prasową w PDF

>> Pobierz media pack


O Stowarzyszeniu

Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza to organizacja pozarządowa działająca na rzecz wprowadzenia równości małżeńskiej w Polsce. Współtwórcy Niezniszczalnej Tęczy na placu Zbawiciela, filmu dokumentalnego Artykuł osiemnasty, Warszawskiej Deklaracji LGBT+ podpisanej przez prezydenta Trzaskowskiego oraz trzech projektów ustaw o związkach partnerskich i pierwszej polskiej ustawy o równości małżeńskiej.